Viktor Amnér till Örebro?

Som rubriken säger ryktas Viktor Amnér till Örebro. Nedan ser ni en kort analys med gamescore-metoden på hur hans säsong har varit hittills. Jag visar grafer sorterat för både för GS/GP och GS/60min.

Edit: Amnér klar för ett lån på endast två matcher. Inte direkt nödvändigt med en hel analys på det kanske. Men håll till godo!

Tabeller nedan jämförs Amnér med hela SHL:s backbesättning

Gamescore/GP

Amnér kvalar in bland dom sista backarna som räknas till ett tredje backpar.


Gamescore/60 min

Ligger sexa av backarna för ett tredje backpar.



Tabeller på Moras och Örebros backar.

Sorterat på GS/GP

Placerar sig i botten mellan Skogs och extrabackarna.



Sorterat på GS/60min

Placerar sig mellan Todd och Arnesson.


Sammanfattningsvis så har jag väl inget att säga om värvningen. Allt beror väl på hur mycket man betalar och om man tvingas ge upp något annat om man går efter Amnér. När Arnesson, Ekbom och Bartley är tillbaka så lär Amnér få svårt att ta en plats. Han skulle dock kunna få en del tid i PP i Örebro som för tillfället inte direkt briljerar där.

Det finns fog för att säga att Amnér, enl denna metod att se det på, skulle peta Arnesson och Hellström om man tittar på 60min, men då kamperar dom knappast om samma positioner. Vill man skifta en defensiv back mot en offensiv? Hellström mot Amnér? En kul grej är att Amnér skjuter 16:e mest skott per 60min.

Vi får helt enkelt vänta och se.

Edit: Emil Bejmo redovisas felaktigt som back på SHL.se och därför även här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Summering av säsongen 17/18 – Del 2

En rackarns tävling?

Vilka statistiska siffror kan man vänta sig från ett bottenlag?